menusearch
dtz-travel.com

اوسبیلدونگ

تقویم
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

اوسبیلدونگ

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تعداد بازدید خبر 965
اوسبیلدونگ

اوسبیلدونگ های المان

شرایط آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان به شرح زیر است:

ابتدا یک دوره سه ساله آموزش پرستاری را در آلمان خواهید گذراند، در این دوره سه ساله تقریبا ماهانه 1000 یورو حقوق دریافت خواهید کرد و پس از گذراندن دوره سه ساله، به صورت تضمینی استخدام می‌شوید و حقوق دریافتی، به ماهانه حدود 2500 یورو افزایش خواهد یافت. (*با توجه به تغییر قوانین، این ارقام ممکن است متغیر باشند)، پس از اینکه دوره آموزشی سه ساله به پایان رسید، اقامت 2 ساله کاری دریافت خواهید کرد و پس از اقامت دو ساله، اقامت دائم آلمان را دریافت خواهید کرد.

 

اوسبیلدوونگ

برای شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، چه شرایطی را باید داشته باشیم؟

  • مدرک زبان مورد نیاز برای اقدام حداقل B1 آلمانی است است.
  • حداکثر سن مورد تایید برای آوسبیلدونگ پرستاری 45 سال است.

آیا برای کسانیکه مدرک پرستاری یا سایر رشته های مشابه را دارند، مزیتی وجود دارد؟

کسانی که دارای مدارک دانشگاهی زیر هستند می‌توانند به روشی که در ادامه به آن اشاره کنیم، اقامت کاری آلمان را دریافت کنند:

  • پرستاری
  • مامایی
  • پیراپزشکی
  • میکروبیولوژی
  • علوم آزمایشگاهی
  • هوشبری
  • گفتارسنجی
  • شنوایی سنجی
  • اتاق عمل
  • فیزیوتراپی
  • رادیوتراپی
  • رادیولوژی
  • بهداشت محیط
  • بهداشت کار
  • بهداشت حرفه ای ( طب کار)
  • اعضاء مصنوعی ( پروتز)
  • بینایی سنجی
  • تکنسین پروتزهای دندانی
  • دارو رسانی
  • مهندسی پزشکی
  • فوریتهای پزشکی
  • ژنتیک
  • فیزیولوژی پزشکی
  • طب اورژانس
  • تغذیه و رژیم درمانی
  • میکروب شناسی ( میکروبیولوژی)
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • مدارک پزشکی ( فناوری اطلاعات سلامت) ( HIT)
  • کالبدشناسی / علوم تشریحی
  • طب هوانوردی و هوافضا

اوسبیلدونگ

شرایط این نوع از مهاجرت به شرح زیر است:

-در ابتدا باید دوره آموزشی 100 الی 800 ساعته را جهت آشنایی تخصصی رشته مربوطه را مربوطه را بگذارید، این مقدار ساعت با توجه به ریز نمرات و مقدار سابقه کاریتان مشخص خواهد شد و حقوق ماهیانه در طول دوره آموزشی، حدود 1400 تا 1800 یورو است. (با توجه به تغییر قوانین، این ارقام ممکن است متغیر باشند)

-سن حداکثر 25 سال و برای کسانی که بالای 25 سال هستند، ارائه مدارکی که در بالا ذکر شد، الزامی است.

-باید دارای مدرک B2 آلمانی باشید.

-پس از اتمام دوره، به طور تضمینی استخدام خواهید شد.

-پس از اتمام دوره، حقوق ماهیانه چیزی بین 1800 تا 3500 یورو است. (با توجه به تغییر قوانین، این ارقام ممکن است متغیر باشند)

 

دریافت اقامت آلمان، پس از استخدام

ادامه تحصیل به شرایط کارتان بستگی دارد، اقامت شما کاری است، پس از اینکه اقامت شما تثبیت شود، یعنی از حالت موقت خارج گردد می‌توانید به صورت رایگان تحصیل کنید. مسلما میتوانید همراه با تحصیل، کار کنید؛ اما این نکته در صورتی است که بتوانید رضایت کارفرما را جلب کنید.

 

فرصت های شغلی خوب برای متخصصان رشته پرستاری در خارج از آلمان

در آلمان اگر بخواهید در حوزه پرستاری کار کنید باید مجوز و مدرک آن را داشته باشید، برای تایید شدن صلاحیت حرفه ای شما لازم است دوره هماهنگ سازی بگذرانید تا توانایی زبانی و مهارتی خود را به حد مقرر مورد تایید برسانید و درخواست های لازم برای تشخیص صلاحیت حرفه ای باید به مراجع مربوطه در آلمان و ایالتی که در آن قصد کار دارید ارسال شود؛ اگر درخواست شما مورد تایید باشد، بدون توجه به ایالتی که برای آن مجوز کار به شما اعطا شده مجاز به کار در سراسر کشور هستید. برای آنکه درخواست شما با موافقت روبرو شود باید شرایط زیر را در نظر بگیرید:

 

مدارک تحصیلی شما باید از سوی دولت آلمان به رسمیت شناخته شود

پس اگر مدرک خود را از یکی از دانشگاه های خارج از آلمان گرفته اید لازم است این مدارک از سوی آلمان تایید شود. مرجع مربوطه در آلمان پس از بررسی مدارک تحصیلی تایید می‌کند که آیا صلاحیت های حرفه ای شما در خارج از کشور با مدارک مربوطه صادر شده در آلمان مطابقت دارد یا خیر. اگر این مدارک مورد تایید نباشد می‌توانید در دوره های هماهنگ سازی ثبت نام کنید.

 

آشنایی به زبان آلمانی و توانایی صحبت به این زبان از ملزومات است

-بر حسب ایالتی که برای کار در آن می‌خواهید اقدام کنید باید سطح زبانی B1 یا B2 در چهارچوب مرجع اروپایی را داشته باشید.

-باید از سلامت کامل برخوردار باشید

-باید از سوی یک پزشک آلمانی صلاحیت و سلامت شما از نظر جسمی و روحی برای کار در حوزه پرستاری مورد تایید قرار گیرد.

-باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهید

-برای اثبات قابل اعتماد بودن خود به دولت آلمان لازم است گواهی عدم سوئ پیشینه از پلیس آلمان یا از کشور خود داشته باشید.

-در پروسه شناسایی، بیش از آنکه ملیت فرد متقاضی مورد توجه باشد، تاکید اصلی بر این است که فرد صلاحیت خود را از کجا کسب کرده است.

 

مدارک اعطا شده از سوی کشورهای اتحادیه اروپا

اگر مدرک پرستاری خود را از کشوری که عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد کسب کرده باشید مدارک شما به صورت خودکار مورد تایید قرار می‌گیرد؛ با این حال هر فردی که مایل به فعالیت در زمینه پرستاری در آلمان باشد باید بتواند به این زبان صحبت کند و فرد متقاضی باید ثابت کند سطح زبان او برای انجام شغل انتخابی مناسب است، این سطح با سطح زبان B1, 2 مطابقت دارد.

 

مدارک اعطا شده از سوی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا

پرستاری در فهرست مشاغلی که آلمان به آن نیاز دارد گنجانده شده است. این بدان معنی است که متخصصانی که مدرک پرستاری خود را از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا گرفته اند نیز می‌توانند مطابق با دستورالعمل اشتغال خارجی ها به آلمان مهاجرت کنند و برای استخدام در این کشور اقدام کنند.

 

مهارت های حرفه ای مورد نیاز پرستاری در آلمان

قبل از درخواست ویزا باید ابتدا ببینید مهارت های حرفه ای به شما اجازه می‌دهد در چه زمینه ای اقدام کنید، باید برای تایید مدارک کاری و حرفه ای که در خارج از کشور آلمان و اتحادیه اروپا کسب کرده اید اقدام کنید. این روند شامل موارد زیر می‌شود:

ارزشیابی و تایید کامل مدارک حرفه ای

این بدان معنی است که مدارک تحصیلی و حرفه ای شما بررسی شده و معادل مدارک آلمانی مربوطه است و شما نیز سایر شرایط مورد نیاز از جمله مهارت های زبانی را دارید، پس از دریافت پیشنهاد شغلی معتبر، می‌توانید برای دریافت ویزا از سفارت آلمان در کشورتان اقدام کنید و وقتی وارد خاک آلمان شدید باید به دفتر امور اتباع خارجی مراجعه کنید و برای اقامت به منظور کار در رشته پرستاری و مراقبت های پزشکی مجوز دریافت کنید؛ به این موضوع توجه داشته باشید که در آلمان پرستاری مثل بسیاری از کشورها یک رشته دانشگاهی نیست بلکه نوعی آموزش حرفه ای محسوب می‌شود. در نتیجه، کارت آبی اتحادیه اروپا برای پرستارانی که مایل به کار در آلمان هستند صادر نمی‌شود.

ارزشیابی و تایید جزئی مدارک حرفه ای

این بدان معنی است که مدارک تحصیلی و حرفه ای شما بررسی شده و معادل مدارک آلمانی مربوطه است و شما نیز سایر شرایط مورد نیاز از جمله مهارت های زبانی را دارید. در این شرایط پس از دریافت پیشنهاد شغلی معتبر، می‌توانید برای دریافت ویزا از سفارت آلمان در کشورتان اقدام کنید. وقتی وارد خاک آلمان شدید باید به دفتر امور اتباع خارجی مراجعه کنید و برای اقامت به منظور کار در رشته پرستاری و مراقبت های پزشکی مجوز دریافت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که در آلمان پرستاری مثل بسیاری از کشورها یک رشته دانشگاهی نیست بلکه نوعی آموزش حرفه ای محسوب می‌شود. در نتیجه، کارت آبی اتحادیه اروپا برای پرستارانی که مایل به کار در آلمان هستند صادر نمی‌شود.

ارزشیابی و تایید نسبی مدارک حرفه ای

اگر از نظر مقامات مربوطه، مدارک شما ناقص تشخیص داده شود، می‌توانید در برنامه های آموزشی برای کسب مهارت های علمی یا عملی بیشتر شرکت کنید که نقایص مدارک شما را جبران خواهد کرد. برای این کار نیاز به اجازه اقامت برای تکمیل شرایط حرفه ای (بخش 17a قانون اقامت) را دارید. این مجوز اقامت فقط برای 18 ماه صادر خواهد شد تا بتوانید با گذراندن دوره های آموزشی، ناقصی مدارک خود را کامل کنید و صلاحیت لازم را به دست آورید. این دوره ها شامل دوره های مقدماتی آماده سازی برای امتحانات، دوره های زبان آلمانی و آموزش در خانه و کارآموزی است. با اخذ این ویزا شما مجاز خواهید بود همزمان با گذراندن دوره های آموزشی به طور پاره وقت در رشته خود یعنی به عنوان کمک پرستار کار کنید. بعد از گذراندن دوره با موفقیت و محرز شدن صلاحیت کیفی مدارک تخصصی، این امکان وجود دارد که ویزا به مدت یک سال برای پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با شرایط حرفه ای فرد، تمدید شود.

تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای

برنامه آموزش پرستاری از اول ژانویه سال 2020

در تاریخ 1 ژانویه سال 2020، قانون جدید مشاغل پرستاری آلمان به اجرا در می‌آید. کلیه متقاضیانی که پس از این تاریخ آموزش را به عنوان متخصص پرستاری شروع کنند باید دو سال آموزش عمومی پرستاری ببینند. در سال سوم آموزش، کارآموزان یا آموزش های عمومی را ادامه می‌دهند تا پرستار عمومی شوند یا برای تبدیل شدن به پرستار کودکان یا سالمندان پرستاری تخصصی می‌خوانند.

طبق برنامه جدید آموزش پرستاری، قسمت تئوری این آموزش در دانشکده پرستاری ادامه خواهد یافت، در حالی که قسمت عملی همچنان در محل کار برگزار می‌شود. هوشیاری، همدلی و مسئولیت پذیری، پایداری عاطفی و استقامت جسمی همچنان از خصوصیات مهم شخصیتی است که شاگردان باید داشته باشند. علاوه بر این، طیف گسترده ای از مکان های کاری که افراد تحت چارچوب جدید می‌توانند در آن مشغول به کار شوند، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

الزامات شروع آموزش پرستاری نیز بدون تغییر خواهد بود. کسانی که آموزش های لازم را به عنوان پرستاران عمومی، پرستار سالمندان یا پرستار کودکان به پایان رسانده اند، می‌توانند برای تبدیل شدن به متخصص مراقبت های پرستاری، تحت آموزش های بعدی قرار گیرند. مدت زمان آموزش اولیه آنها بعداً مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر برنامه آموزش حرفه ای پرستاری، دوره جدید دانشگاهی پرستاری نیز معرفی می‌شود. این دوره شامل کلیه مهارت های آموخته شده تحت برنامه آموزش حرفه ای و همچنین نیازهای پیچیده تر افراد نیازمند مراقبت خواهد بود.

 

مروری کوتاه بر تغییرات ایجاد شده در اصلاح آموزش پرستاری

اصلاح آموزش پرستاری، برخی از جنبه های اساسی آموزش پرستاری و زندگی کاری را تغییر خواهد داد. تمرکز اصلاحات جدید بر آموزش عمومی پرستاری است. این بدان معناست که هر کسی به عنوان یک پرستار آموزش می‌گیرد، با در نظر گرفتن تحولات جدید در علم پرستاری، مهارت های اصلی و لازم پرستاری برای مراقبت از افراد در سنین و نیازهای مختلف را کسب می‌کند. متخصصان پرستاری فرصت های بهتری برای یافتن کار، تغییر شغل، ارتقاء و پیشرفت شخصی در کلیه زمینه های پرستاری را خواهند داشت.

آموزش افراد، بر اساس برنامه جدید، انعطاف پذیری بیشتری دارد. متقاضیان می‌توانند گزینه های آموزشی ای را انتخاب کنند که دقیقا متناسب با نیازهای آنها باشد؛ به عنوان مثال، اگر می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، می‌توانند برای گرفتن مدرک پرستاری عمومی دانشگاهی اقدام کنند. یکی دیگر از مزایای آموزش پرستاری عمومی این است که مدرک آن در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است و به افراد شاغل در رشته پرستاری، فرصت های شغلی بیشتری می‌بخشد. برنامه جدید آموزش پرستاری کاملاً رایگان است و کارآموزان نیز حقوق کافی دریافت می‌کنند.

 

سوالات متداول

بسیاری از کاربران گرامی الست گروپ سوالاتی در زمینه پرستاری در آلمان دارند. با اینکه تقریبا جواب تمامی سوالات را می‌توان در لا به لای متن های پرستاری در آلمان پیدا کرد اما برای راحتتر شدن کار شما عزیزان تصمیم گرفتیم بیشترین سوالاتی که تا کنون از ما پرسیده شده است را اینجا عنوان کنیم. در ادامه برای یافتن سریع پاسخهای خود درباره پرستاری در آلمان با ما همراه باشید.

 

سوال: برای پرستاری در آلمان تا چه زمانی فرصت داریم اقدام کنیم؟

از آنجایی که جمعیت آلمان رو به پیری می‌رود، این کشور به شدت با بحران کمبود نیرو مواجه است. گزارشات نشان می‌دهد که تا سال 2050 با روند پیری جمعیت، بیش از دوبرابر ساکنین آلمان نیازمند پرستاری باشند. پس آلمان بیش از گذشته در صدد جذب نیروی پرستاری است. اما به دلیل سیل جمعیت پرستاران که در دوره های پرستاری آلمان شرکت می‌کنند، ممکن است خیلی زود این جایگاه شغلی پر شود.

 

سوال:مزیت شرکت در دوره های آوسبیلدونگ چیست؟

ویژگی اصلی این دوره ها دریافت ویزای کاری است. این دوره ها رایگان برگزار می‌شود و شما در طی دوره از حقوق بهره مند می‌شوید و بعد از اتمام دوره با پیدا کردن کار می‌توانید پس از 5 سال اقامت دائم خود را دریافت نمایید.

پس این نوع مهاجرت بهتر از ویزای تحصیلی است و برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل ندارند و به دنبال مهاجرت هستند، همچنین وقت سفارت ویزای تحصیلی آلمان حدود دوسال طول می‌کشد اما این نوع مهاجرت حداکثر یکسال طول خواهد کشید.

 

سوال: آیا دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان نیازمند یادگیری زبان آلمانی است؟

بله! نکته جالب این است که دانش زبانی شما باید خیلی بهتر از مهارت شما در پرستاری باشد. برای پرستاری در آلمان باید حتما سطح زبانی B1 داشته باشید و پس از حضور در آلمان سطح زبان خود را به B2 برسانید.

 

سوال: آیا بعد از گذراندن دوره آموزشی در آلمان حتما استخدام می‌شوم؟

بله! شما بعد از اتمام دوره سه ساله پرستاری در آلمان، به طور تضمینی در یکی از مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهید شد و بعد از آن نیز
می توانید برای دریافت اقامت آلمان اقدام کنید.

 

سوال: آیا برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ پرستاری باید مدرک لیسانس داشته باشم؟

خیر! شما می‌توانید با در دست داشتن مدرک دیپلم در هر یک از رشته های تحصیلی، برای ورود به این دوره اقدام نمایید.

 

سوال: آیا راست می‌گویند که بعد از گذراندن این دوره، فقط از افراد دارای معلولیت باید پرستاری کنیم؟

خیر! چنین چیزی صحت ندارد. شما اگر مایل به انجام کار پرستاری به صورت حرفه ای باشید، می‌توانید از بین برنامه های آموزش حرفه ای یکی را خودتان انتخاب کنید. این سه برنامه شامل «پرستاری»، «پرستاری سالمندان» یا «پرستاری کودکان» است.

 

سوال: آیا در طی دوره آموزشی حقوقی دریافت میکنم؟

خبر خوب این است که شما در طی دوره آموزشی بطور میانگین 1000 یورو حقوق دریافت خواهید کرد.

 

سوال: کشور آلمان برای رشته های دیگر نیز چنین دوره هایی برگزار می‌کند؟

بله علاوه بر رشته پرستاری، آوسبیلدونگ پرستاری را می‌توان در رشته هایی مانند آرایشگری، مهندسی کشاورزی، شیمی و فیزیک، نقاشی ساختمان، اپتومتری، حسابداری، دستیار دندانپزشک، آی تی، هتلداری، مدیریت و کاردانی برق اقدام کنید.

 

سوال: حداقل مدرک برای ورود به آوسبیلدونگ پرستاری چه خواهد بود؟

حداقل مدرک دیپلم است و فرقی ندارد که دیپلم چه رشته ای را داشته باشید.

 

سوال: حداکثر سن برای آوسبیلدونگ پرستاری چقدر است؟

حداکثر سن مورد تایید 45 سال است.

 

سوال: برای کسانی مدارک حرفه ای پرستاری دارند، حداکثر سن چقدر است؟

در این مورد، حداکثر سن 45 سال است.

 

سوال: آیا علاوه بر آوسبیلدونگ پرستاری، سایر آوسبیلدونگ ها نیز وجود دارد؟

بله، اگر بخواهیم به سایر آوسبیلدونگ ها اشاره کنیم، این دوره های فنی حرفه ای عبارتند از:

  • آوسبیلدونگ مالی و حسابداری
  • آوسبیلدونگ آی تی
  • آوسبیلدونگ دستیار دندان پزشک و تکنسین
  • آوسبیلدونگ کار در ارتفاع
  • آوسبیلدونگ مدیریت
  • آوسبیلدونگ آرایشگری
  • آوسبیلدونگ شیمی و فیزیک
نظرات کاربران ( 0 نظر )
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام